Легенди на Муай Тай: Orono Wor Petchpun


Многократният Световен шампион по Muay Thai Orono Wor Petchpun е роден на 22 август 1978 г. в Nonthaburi, Thailand. Бойното му име произхожда от това на друга легенда - Orono Por Muangubon. Той притежава 9 шампионски титли и е един от най-великите Muay Thai шампиони на своето време. Понастоящем Ороно е инструктор в сингапурската школа Evolve Mixed Martial Arts.

Той израства в многодетно семейство със седем братя и две сестри. Родителите му са бедни фермери, отглеждащи ориз. Децата помагали на родителите си в оризищата под палещите лъчи на яркото слънце. 

"Знаех, че ако последвам традицията, вероятно и аз ще бъда на същото поле след двайсет години", разказва Ороно.
Ороно е мислел да стане рибар, за да изкарва повече пари. Той се нуждаел от средстнва, за да продължи училището си и да получи по-късно бакалаварска степен без да притеснява родителите си за това.

Всяка нощ до късно той е разплитал рибарските мрежи, а сутрин рано ставал, за да събере улова. Парите му стигали, колкото да отиде на училище и да има за закуска.

"Всяка неделя с баща ми гледахме срещи по Муай Тай по телевизията. Баща ми казваше: Имам осем сина, а нито един не е Муай Тай боец. Това се отпечата в съзнанието ми и исках да стана един от тях. " 

Когато е на 15 години един от съучениците му забелязал, че Ороно не разполага с много пари. Той му показал портфейла си пълен с банкноти. 

"Забелязах, че нямаш пари, а аз спечелих тези от Муай Тай. Не се ли интересуваш от това?"

След училище двамата отишли в кемпа, където тренирал съученика му и го представил на треньора.

"Никога не бях стъпвал на подобно място, разказва Ороно. Ритъмът на ударите и ритниците беше хипнотизиращ. Имаше момчета на различна възраст - от седемгодишни до тийнейджъри, които ритаха, нанасяха удари, лакти, колене, скачаха."

Стените на кемпа били пълни с фотоси на бивши шампиони заедно с техните колани. Собственикът на кемпа започнал да оглежда Ороно. 

"Твърде е слаб, казал той, обикаляйки го. Ще получиш два удара и ще счупиш някоя кост"

Ороно се осмелил да каже, че иска да пробва все пак.
"Колко си годишен?", попитал го собственикът. Когато разбрал, че е на 15 г. му отвърнал, че е твърде голям за начинаещ. 

"Доказах му, че греши. когато спечелих първата си среща, получих 300 тайландски бата. Не беше много, но аз бях щастлив. Нокаутирах съперника си с ляв прав и коляно. Той беше ученик и беше тренирал Муай тай. Първата ми победа ми отвори апетита за още. Спечелих още осем боя, като продължавах да ходя на училище."



В първата си зала той се научава как да се бие в клинч, използвайки лактите и колената си. Треньорите го карали да се фокусира именно върху този начин на водене на боя, повтаряйки едно и също хиляди пъти. Когато се премества в Wor Petchpun Gym по-късно, той овладява и усъвършенства левия си кик. Треньорът му Waipot Petchpun му казва, че левият му кик се нуждае от усъвършенстване, той трябва да вкарва повече таза, да завърта повече опорния крак и да се завърта повече по време на ритника. След много години тренировки по Муай Тай Ороно осъзнава, че има още много да учи. 

"По време на моята кариера в Muay Thai бях познат с левия си кик, левия си лакът и колена. Спечелих много боеве благодарение на тези техники и нокаутирах мнозина. Бил съм се с Йодсанклай Феъртекс, Буакау Пор Прамук и Саенчай. Никога не съм се боял, исках да победя". 

През 2001 г. Ороно се бие с Buakaw на Lumpinee. Това става, след като Ороно печели първата си Световна титла срещу Petchek Sor Suwannapakdee и по същото време завършва бакалавърската си степен. 

"В моята провинция малцина имат лукса да завършат висше образование. Аз обаче спестих достатъчно пари от боевете си. За мен да завърша беше много важно. Дипломирането ми бе чест за моето семейство. Аз спечелих тази битка и уважението на моето семейство - това бе първата бакалавърска степен във фамилията."

От всичките си съперници той смята Саенчай за най-велик. 
"Неговата техника е удивителна. Не случайно го смятат за най-великия Муай Тай боец в историята. За разлика от другите боксьори той действително е ловък и винаги те изненадва с атаката си. Никога не можеш да знаеш, какво можеш да очакваш от Саенчай."

Първият път, когато се бие със Саенчай, съдиите отсъждат в полза на последния. Санечай е по-техничния в този ден и доказва, че е легенда. 

"Знаех, че един ден ще се срещнем отново, но този път ще бъда по-добре подготвен", казва Ороно. 

Две години по-късно двамата се срещат отново на Лумпини. 
"Използвах височината си и по-големия обхват, поддържайки дистанция с тийпове. Саенчай пробва страничен кик, но го парирах. Аз направих няколоко добри удари с ръка през първия рунд, а той "вкара" няколко ниски ритника. Не го допуснах до себе си, бях се концентрирал върху победата. Използвах всеки шанс да го подсека и поваля на земята.

Накрая, когато го докопах в клинч, използвах коленете си и лактите. Той получи разсечения над носа си и над дясното око. Спечелих мача тази нощ и това бе един от най-славните ми моменти в моята кариера."

Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 коментара :

Публикуване на коментар